Lectia 13: “SI”-ul este conjunctia lui Dumnezeu

Pana cand geologii, arheologii, si alti “profanatori de morminte” (ma iertati va rog, o zic cu afectiune, doar de dragul metaforei), nu vor gasi veriga lipsa, acea fosila care sa ateste transformarea prin evolutie darwiniana a umanoidului-maimuta in Homos Sapience, la intrebarea “cine suntem?”, eu raspund astfel: suntem o constiinta care s-a separat in entitati eterice si care, prin incarnare incearca sa se reunifice. Suntem un Dumnezeu care a adormit si care se identifica cu personajul din visul sau. Incarnarea este scenariul, “visul constient” menit sa ne trezeasca din propriul vis.
“Cunoasterea binelui si raului” nu a insemnat intr-adevar “a lua la cunostiinta”. A insemnat “alegerea unuia”. Acesta a fost pacatul nostru primordial. Acesta a fost defectul de gandire care ne-a aruncat in ghearele fricii si ale suferintei. Am considerat ca intre noi, personajele onirice ale aceleiasi constiinte, trebuie sa punem conjunctia “sau”. Nu am inteles ca “si”-ul este conjunctia lui Dumnezeu. Doar incarnarea intr-un univers in care exista timpul permite personajelor eterice sa constientizeze ca sunt unul singur.

Suntem si lumina si intuneric, si ying si yang, si plus si minus, si energie si materie, si eu si tu, si viata si moarte, si ordine si libertate, si constienta si inconstienta, si Dumnezeu si Diavol. Suntem o forta. Buna sau rea? Nu exista buna sau rea. Exista forta. Poate fi distructiva, poate fi creatoare. Poate da fericire, poate da suferinta. Forta nucleara este buna sau rea? Electricitatea este buna sau rea? Caldura este buna sau rea? Dar frigul? Dar gravitatia?

Suntem o forta creatoare. Daca suferim, inseamna ca asta am creat. Daca ne bucuram inseamna ca asta am creat. Daca traim inseamna ca am facut in asa fel. Daca murim inseamna ca am facut in asa fel. La inceput nu a fost nici haosul nici gaura neagra. Sau a fost si haosul si gaura neagra. Constiinta noastra a creat realitatea sau realitatea a creat constiinta noastra? Conteaza? Nu conteaza. Pentru ca ajungem in acelasi punct. Daca electricitatea exista inaintea constientei, constienta a cunoscut-o si acum poate sa o creeze, sa o faca sa i se supuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentarii